Current at 25-12-2007 (Online waypoint URL)

You have already found this cache! Master Index    Nearest Caches
Multi-cache Stier -- Taurus by Team Dauwtrappers (2/3)
N52° 58.360  E6° 42.234 (WGS84)
UTM  32U   E 345822  N 5871697
Google Maps
Picture Gallery

Stier

Trip in the area of the Andersche Diepje (a little stream) == Wandeling in het gebied van het Andersche Diepje.

Finding the cache requires a few hours time, boots or good shoes, a GPS receiver, pencil and one of the instructions you will find at the first WP.

Om de cache te vinden heb je een paar uur nodig, maar ook laarzen of goede schoenen, je GPS ontvanger, pen een één van de instructies die je in de eerste WP zult vinden.

De koetjes met hun baasje

If the conditions are good, you can walk from WP 2 to WP 3 along the stream.
Als de omstandigheden het toestaan, dan kan van WP 2 naar WP 3 gelopen worden langs het beekje.

Tips:
Ga na het vinden van elke WP terug naar het pad. In droge tijden kun je wel binnendoor, maar vergis je niet in de drassigheid. Zie logs voor details hoe je met een zwart onderstel weer bij de auto komt.

Je komt een stukje langs een weg, als het er te veel onkruid is kun je daar door de wei.
Aldebaran vind je laag, misschien iets verder van het pad als het WP, voor één van de bomen. En achterop de boom kun je het ook vinden.

Omgeving

Please log your visits without spoiling.

Additional Hints Hints

Current at 25-12-2007

Found it 3-9-2007 by Hadal
Vandaag deze tocht gelopen. Bij WP3 een tijd lopen zoeken naar de punten, bijna opgegeven, toch nog eenmaal eens rustig kijken, blijkt dat ik er recht voorsta, nou ja!
Het is een erg mooi gebied en recht door is niet om, maar wel inspannen om te lopen.
Als eerste in het nieuwe logboek de log bijgeschreven.

Found it 11-8-2007 by MacOZ58
#1378: Omdat Regina vandaag jarig was konden we er niet een lange cache dag van maken en besloten we om een multi te gaan doen. Omdat R jarig was mocht zij kiezen. Het resultaat was dat we met de auto op weg gingen naar Stier. We waren aangenaam verrast, toen we de namen op het opgave formulier uit WP1 zagen. Leuk om ook op een andere manier met de KralenDief te maken te hebben. Het was maar goed dat we niet geprobeerd hadden de auto tot nabij WP1 te rijden. Wat een pad zeg. Dan moet je bijna wel door de wei lopen. Gelukkig waren de koeien en stieren op grote afstand.
Na WP1 vervolgden we onze weg naar WP2 en troffen toen al snel een mooie bank aan waar we heerlijk konden zitten en waar de honden even water konden drinken. Dan via de wei door naar WP3. Of dat echt de bedoeling was weten we nog steeds niet. We moesten een paar keer over schrikdraad heen stappen (en de honden er overheen tillen). Bij WP3 hebben we best wel lang moeten zoeken maar uiteindelijk zagen we wat we wilden zien. Toen naar WP4, de minst leuke van allemaal. Gelukkig hoef je niet echt naar dat punt toe. Op enige afstand kun je de info ook wel vinden.
Daarna gingen we via WP2 door naar WP5. Maar tja, nu stonden alle koeien en stieren bij WP2. Even diep adem halen en dan toch maar er midden tussen door. Wat zijn die beesten nieuwsgierig. Gelukkig durfden ze niet dicht bij ons te komen (zij houden niet van blaffende honden). Wij konden er dus redelijk ongehinderd tussendoor komen, over het water (wat maakt het uit als je schoenen nat worden het is toch lekker weer).
Toen kwam WP5: erg leuke manier om een getal door te geven, zeer toepasselijk. Daarna rustig doorgelopen naar WP6: daar best wel lang lopen zoeken naar de informatie maar gelukkig vonden we en de paaltjes en de goede boom. Dan weet je dat je goed zit. Vervolgens op weg naar de eindlocatie. In een schier ondoordringbaar stukje groen (niet echt natuurlijk want zelfs wij konden er in met de twee honden) werd uiteindelijk de cache naar zeer kort zoeken gevonden.
Dauwtrappers, hartelijk dank voor deze zeer memorabele multi. We zullen een Geo d'Or aan deze toekennen!

Groeten,
MacOZ58

Didn't find it 25-7-2007 by Jawowi
De twee blondjes van Jawowi gingen vanmiddag na gedane arbeid om 17.00u. op weg naar de Stier. Een eerdere poging met de heren van Jawowi was geruime tijd geleden gestrand omdat het beginpunt niet te vinden was, maar de dames dachten het beter te kunnen aanpakken. Nou nee dus. Uiteindelijk bleek na een hulplijntje dat we het pad na de ´paal´ moesten volgen. Van een pad was geen sprake, maar vol goede moed baanden we ons een eigen pad door de wildernis en brandnetels op weg naar WP1. Uiteindelijk bleek dat een juiste keuze en konden we op zoek naar WP2. Na opnieuw een hulplijn werd ons duidelijk hoe we verder moesten. Bij WP5 hadden we echter weer geen notie van pad - weiland - ............. Waar moesten we nu toch weer langs...........Hoezo de paden volgen, zijn die er dan wel. De twee blondjes hebben heerlijk gewandeld, kilometers te veel, maar uiteindelijk de moed opgegeven. Smerig en niet helemaal voldaan zijn ze, na ruim 3 uur lopen, in de auto gestapt op weg naar huis. Deze stip zal wrs. altijd op de kaart van Jawowi blijven staan. Te moeilijk voor blondjes wellicht.

Found it 16-7-2007 by Tanuki_San
14:20 uur

Zondag de hele route al gelopen en alle WP's verzameld.
Deze wandeling is zeker de moeite waard, incluis het over het gaas tillen van 2 natte/vieze honden om WP 4 te bereiken. Geen waarde voor WP 6 kunnen vinden, geen paaltjes, niks op een beuk te vinden.
Door tijdgebrek echter niet meer gelogd die dag. Ik moest die middag ook nog op visite en kwam tot de ontdekking dat het ook nog ruim een kilometer lopen was naar de auto. Vandaag dus maar even terug, niet nogeens de hele route gelopen, maar direct op het doel af. Goed te vinden, goede ontvangst, alles goed....
Log boekje was vol (enkelzijdig beschreven) daarom maar een nieuw (nood-log) boekje achtergelaten.

In: Kleurpotloden + Notitieboekje
Uit: Nix

TFTC

Found it 16-6-2007 by Pallas Athene
# 950. gevonden om 13:30 uur.

Lekker weer een weekendje naar Drenthe toe. Deze cache stond al een poosje op de verlanglijst, maar nu eindelijk maar eens de stoute schoenen aangedaan en op pad. Speciaal voor Stephan, die z'n hike-uitrusting wilde testen, was dit een leukerd!

Bedankt voor het tonen van de prachtige omgeving! Ik kom hier zeker nog eens terug!

Groetjes, Marij
Pallas Athene
ISM Kromhout + Scouting Erica + Team Miracle

Found it 6-5-2004 by BushMan_NL

Taurus

Mijn derde en laatste Drenthe-cache tijdens een midweek vakantie te Nooitgedacht.

Met sterrebeelden heb ik niet zoveel op maar omdat deze cache zo dichtbij het vakantiehuis ligt deze tocht toch maar gedaan...

En geen moment spijt gehad!! Wat een mooie en spannende tocht. Het heeft alles; weide, vennen, snelweg, water, oud bos, nieuw bos en poep, heel veel koeiepoep.

Het laatste waypoint kon ik niet vinden maar door de check in de hint kon ik deze ook invullen.

Bijzonder mooie cache die met stip in mijn top drie cachelijstje (tussen " Archemerberg" en "Toestemming?" is terecht gekomen!

Makers; bedankt!

in/uit: nix

Nearby Caches

Hints (Back)
Check: S+T+I+E+R=14;
WP1 40cm van eik in de grond.
WP2 bankje bij de beek.
WP3 zeskantige moeren in linker van de drie eiken, links van het pad.
WP4 hectometerpaaltje.
WP5 in 2de els boven schroef en steen in filmrol.
WP6 middelste paaltje met lint of achter op de beuk geschreven.
Stash: loop door na Aldebaran, dan 1ste weg rechts. Zoek zwart vennetje en boom met steen richting weide.